NXT In-company
workshop

NXT In-company workshop

Benut de huidige marketing & communicatiestrategie van je organisatie alle kansen op het gebied van nieuwe media? En is jouw organisatie een open organisatie die medewerkers wil betrekken in het strategieproces? Dan zijn onze in-company workshops een geschikte methodiek om tot een vernieuwende marketing & communicatiestrategie te komen. Onze in-company workshops zijn volledig afgestemd op de situatie van het organisatie. Als team of afdeling ga je aan de slag met een eigen case om een doelgerichte marketing en communicatiestrategie op te stellen.

Voor wie?

Voor (middel)grote organisaties die planmatig en vanuit draagvlak hun marketing en communicatiestrategie willen vernieuwen.

Wat levert het op?

De output van een in-company workshop is een marketing en communicatiestrategie op maat met een sterke focus op nieuwe media. Een in-company workshop biedt draagvlak. Medewerkers voelen zich deelgenoot. Dit zorgt voor een solide basis om een communicatiestrategie / veranderingsproces uit te rollen.

Programma

Het programma bestaat uit de volgende 4 onderdelen:

1. Strategiebepaling

Wat is ons doel? Wie zijn we? wat is ons DNA? Wat is onze corporate story? Welke kansen zijn er? En hoe willen we dat de klant ons ziet?

Deze vragen beantwoorden we aan de hand van het inspirerende archetype model. De sessie leiden we in met discussiestellingen op basis waarvan altijd goede interactie loskomt in de groep.

2. Klant inzicht

Wie is onze droomklant? Wat is zijn context? Hoe ziet zijn klantreis eruit? En op welk(e) contactmoment(en) willen we inspelen en onder de aandacht komen? Ook klantbeleving en storytelling komen hier aan bod.

3. Propositie en creatie

Hoe vertalen we onze positionering naar een pakkende propositie? Dit doen wij op basis van ons propositiemodel waarin behoefte-belofte-bewijs centraal staan.

4. Middelenbepaling

Hoe komen we tot een effectieve crossmediale inzet van middelen. En hoe verdelen we zo effectief mogelijk ons budget over de verschillende middelen? Dit beantwoorden we aan de hand van de route die komt uit de klantreis waarbij per categorie acties bedacht worden.

Aantal deelnemers

Wij werken per workshopsessie met max 8 deelnemers. Belangrijk is dat het management vertegenwoordigd is. Daarnaast is het belangrijk dat naast marketing en communicatie ook medewerkers die in contact staan met de klant betrokken zijn. Wij denken graag mee in de selectie van de deelnemers.

Doorlooptijd

Afhankelijk van het aantal sessies (min 2 tot 6 sessies) duurt een in-company workshop tussen de 4 en 12 weken. In de planning houden wij zo veel mogelijk rekening met de agenda’s van de deelnemers.

Locatie

De workshops kunnen gehouden worden in onze inspirerende ruimte in het SX gebouw op Strijp-S in Eindhoven.

NXT Community

Als deelnemer van de NXT in-company workshop ben je automatisch lid van de NXT Community. Hier delen wij kennis en ervaringen met elkaar die wij ook gebruiken voor updates van onze Media NXT producten.

Voordelen

  • Beproefde methodiek
  • Overzichtelijk stappenplan / Transparante werkwijze
  • Vanuit commitment en draagvlak
  • Kort en resultaatgericht strategietraject
  • Betrokkenheid door verschillende disciplines aan tafel
  • Snel en effectief uit te rollen in organisatie
  • Geeft inzicht en overzicht van mogelijkheden en middelen

Module (kosten ex btw)

3.500 euro bij 2 workshopsessies van een dagdeel.

Meerkosten per extra workshop: 1.750 euro.

Prijzen zijn inclusief intake, desk research en begeleiding tijdens het traject.

Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap in zijn marketing & communicatie strategie?

Meld je dan aan voor een NXT In-company workshop.